Tionscadail agus Infheistíochtaí Iarnród Éireann
Tá Iarnród Éireann ag pleanáil le haghaidh forbartha an iarnróid idir an meántéarma agus an fadtéarma.
Le tacaíocht ón Údarás Náisiúnta Iompair, agus maoinithe faoi Thionscadal Éireann 2040, déanfaimid infheistíocht i dtraenacha, i mbonneagar, i stáisiúin agus i seirbhís do chustaiméirí mar chuid den bPlean Forbartha Náisiúnta 2018-2027. Tacóidh infheistíocht leis an bPlean Náisiúnta Gníomhaithe ar son na hAeráide, agus áirítear an méid seo a leanas leis:
- Suas le 790 carráiste nua traenach chun freastal ar an éileamh atá ag dul i méid, lena n-áiritear suas le 600 carráiste leictreach nó ceallra-leictreach.
- Infheistíocht i rianta, i gcomharthaíocht agus i gcrosairí comhréidh chun minicíocht a mhéadú agus amanna turais a fheabhsú
- Stáisiúin nua, agus uasghrádú a dhéanamh ar na stáisiúin atá ann cheana féin, lena n-áirítear inrochtaineacht fheabhsaithe agus áiseanna charrchlóis
Tá tuilleadh infheistíochta beartaithe chun leanúint le forbairt an ghréasáin iarnróid
Le haghaidh tuilleadh sonraí ar thionscadail aonair Iarnród Éireann faoin gclár infheistíochta, cliceáil ar na naisc ábhartha thíos:
Waterford North Quays
Waterford City and County Council (WCCC) are progressing the North Quays Strategic Development Zone (NQ SDZ) located on the northern banks of the River Suir Estuary in Waterford City centre. The NQ SDZ provides for a mixed use development with supporting transport infrastructure.
New Stations
Work is ongoing on the restoration of Kishoge Station and it is anticipated that it will open in summer of 2024 and will be the 146th station on the network. Work commenced on the construction of a new station at Woodbrook in November 2023. It will be the 147th Station on the network and will open in 2025.
Ceannt Station Redevelopment
Work is now ongoing at the redevelopment of Ceannt Station, Galway which commenced at the start of 2024. The redevelopment is funded by the Department of Housing’s Urban Regeneration and Development Fund (URDF) and the National Transport Authority. It will ensure Ceannt Station – perhaps the best located railway and bus station in Ireland’s major cities – becomes an expanded and integrated transport hub in the heart of Galway.
Infheistíocht i Traenacha Nua
Tosóidh carráistí nua ag dul i mbun seirbhíse ó mhí 2024 chun freastal ar riachtanais líon níos airde custaiméirí, agus chun ligean do níos mó comaitéirí aistriú chun an t-iompar iarnróid a úsáid.
Athchomharthaíocht Lár na Cathrach
The City Centre Resignalling Project was provided for under the capital investment programme for transport, and was completed in late 2020. The project provided Iarnród Éireann with the ability to operate 20 trains in both directions through the Howth Junction to Grand Canal Dock line.
Tionscnamh na gCrosairí Comhréidhe ar Líne Chorcaí
Tá Iarnród Éireann ag tabhairt faoi Thionscnamh Crosairí Comhréidhe ar Líne Chorcaí chun an cur chuige is fearr a shainaithint maidir le seacht gcrosaire chomhréidhe ar an bpríomhlíne ó Chorcaigh go Baile Átha Cliath a bhaint as/a uasghrádú. Tá na crosairí comhréidhe seo á mbaint as nó á n-uasghrádú chun timpeallacht níos sábháilte a sholáthar do na daoine atá ag cur fúthu gar don iarnród, chomh maith le seirbhís níos éifeachtúla a sholáthar do chustaiméirí uile Iarnród Éireann.
Cork Area Commuter Rail
The heavy rail network is a central component of this strategic vision which will ensure an integrated local and regional transport network for the future of Cork city and its surrounds. CMATS will support compact urban growth in a more sustainable way, facilitating modal shift out of the private car and on to public transport. A more efficient, sustainable, low carbon and climate resilient heavy rail network will reduce road congestion and support Ireland’s transition to a low emissions transport system helping us achieve emission reduction targets.
East Coast Railway Infrastructure Protection Projects ECRIPP
The East Coast Railway Infrastructure Protection Projects (ECRIPP) will deliver enhanced coastal protection works to the existing railway infrastructure on the rail network between Dublin and Wicklow due to coastal erosion and climate effects.
Líne Lastais ó Luimneach go Faing
Mar chuid de Straitéis Lastais Iarnród Éireann 2040 Iarnród Éireann agus ag obair lenár gcomhghleacaithe i gCuideachta Chalafoirt na Sionainne, Fainge, tá sé beartaithe againn rogha lóistíochta iontaofa, minice agus inbhuanaithe a sholáthar don iliomad cuideachtaí a bhainfidh úsáid as an scéim faoi láthair nó san am atá le teachta úsáidfidh calafort Fainge.
Rosslare Offshore Renewable Energy Hub
Rosslare Europort, supported by Port Authority Iarnród Éireann, has a vision to become the Offshore Renewable Energy (ORE) hub for Ireland’s South-East. The hub will service the emerging offshore wind industry and help support the government’s offshore wind target of seven gigawatts of power from ORE by 2030.
Feabhsú The Big Lift
In Iarnród Éireann táimid ag infheistiú inár stáisiúin trí uasghrádú The Big Lift. As seo go ceann bliana, beidh athruithe móra á ndéanamh againn trínár n‐ardaitheoirí a ionadú agus a uasghrádú.
Clár DART+
Is sraith tionscadal é an Clár DART+ a dhéanfadh forbairt agus leathnú ar an líonra DART i Mórcheantar Bhaile Átha Cliath, ag tógáil ar cheann de mhór-scéalta ratha na hÉireann maidir le hiompar poiblí, an DART (Taisteal Gasta Limistéar Bhaile Átha Cliath).
An tIonad Náisiúnta Rialaithe Traenach
Tá gá anois le pleanáil a dhéanamh chun an tIonad Rialaithe Traenach Náisiúnta de chuid Iarnród Éireann atá ann cheana a athsholáthar mar gheall ar shrianta acmhainne leis an tsaoráid reatha agus aois teicneolaíochta na gcóras TF atá ann cheana.