Inbhuanaitheacht Eacnamaíoch
Is é an tríú colún dár Straitéis Inbhuanaitheachta 2021 – 2030 ná Inbhuanaitheacht Eacnamaíoch. Ag croílár ár n-inbhuanaitheacht eacnamaíoch tá soláthar gréasán agus seirbhísí a ligeann do níos mó daoine agus níos mó earraí bogadh ar iarnród. Tá trí phríomhréimse le bhreithniú anseo:
Trí níos mó daoine agus earraí a aistriú ar iarnród laghdaítear go suntasach ár n-astuithe iompair.im
Ár Líonra Paisinéirí
Déanfar ár sprioc de 80 milliún turas faoi 2030, suas ón ardráta réamh-COVID de 50.1 milliún, a sheachadadh trí chothabháil agus infheistíocht a dhéanamh inár líonra agus sócmhainní reatha mar aon le seachadadh príomhthionscadail bonneagair nua.
Tá ár líonra paisinéirí ag croílár an iompair inbhuanaithe agus déanfar ár sprioc a sheachadadh trí roinnt clár éagsúil lena n-áirítear; Clár DART+ a thabhairt chun críche lena n-áirítear seachadadh an flít is mó agus is inbhuanaithe i stair iompair phoiblí na hÉireann, cascáidiú traenacha Intercity chun cabhrú le hacmhainn agus minicíocht a thógáil ar ár líonra InterCity go náisiúnta agus minicíocht agus am turais feabhsaithe ar sheirbhísí Fiontraíochta Bhaile Átha Cliath go Bhéal Feirste.
Tá forbairt an iarnróid inár gcathracha réigiúnacha lárnach freisin dár spriocanna don líonra paisinéirí lena n-áirítear; líonra Comaitéara Chorcaí a thógáil a bheidh in ann traenacha gach 10 nóiméad, feabhsuithe ar Stáisiún Órán Mór agus Stáisiún Cheannt a sheachadadh i nGaillimh, tacú le forbairt mol comhtháite iompair i bPort Láirge trí Stáisiún an Phluincéadaigh a athlonnú, ag cinntiú go bhfuil iarnród ag croílár Straitéis Iompair Cheantar Cathrach Luimnigh na Sionainne agus stáisiúin nua comaitéireachta a sholáthar nuair is cuí chun tacú le forbairt.
Foghlaim níos mó faoinár bpleananna agus ár dtionscadail infheistíochta anseo.
Ár Líonra Lastais
Díríonn straitéis Iarnród Éireann Lastais 2040 ar trasfhoirmiú na hearnála lasta iarnróid in Éirinn, chun breis agus 100 seirbhís lasta iarnróid seachtainiúla a chur lenár n-oibríochtaí, méadú faoi chúig ar mhinicíocht agus ar mhéid. Tá sé ríthábhachtach an straitéis seo a sheachadadh chun ár spriocanna inbhuanaitheachta geilleagair a bhaint amach agus chun níos mó earraí a aistriú ar iarnród.
Eoraphort Ros Láir
Deimhníodh stádas Eoraphort Ros Láir mar Thairseach na hÉireann chun na hEorpa tar éis Brexit, le seirbhísí nua chuig agus ó mhór-roinn na hEorpa le DFDS, Stena Line, Finnlines, Grimaldi Group agus Brittany Ferries. Is é an calafort RóRó is mó in Éirinn é le haghaidh seirbhísí díreacha ar an mór-roinn, chomh maith le naisc laethúla leanúnacha leis an mBreatain Bheag agus le margadh na Breataine.
Tógfaimid ar ról ríthábhachtach Ros Láir do gheilleagar na hÉireann, ag cinntiú éifeachtúlacht agus inbhuanaitheacht inár n-oibríochtaí, trí Mháistirphlean an Chalafoirt, ag infheistiú i saoráidí calafoirt, i mbonneagar agus i gcórais.
Tá Euraphort Ros Láir suite go hidéalach freisin chun freastal ar earnáil na Gaoithe Amach ón gCósta (OSW), go háirithe d’fhorbairtí i Muir na hÉireann agus na Mara Ceilteacha. Tá gá le hoibreacha suntasacha bonneagair lena cinntiú go bhfuil áiseanna oiriúnacha calafoirt i bhfeidhm chun tacú le tógáil agus le hoibríochtaí leanúnacha Euraphort Ros Láir mar mhol Fuinnimh In-athnuaite Amach ón gCósta.